23948sdkhjf

Jollyroom riskerar vite på tre miljoner

Tonen skärps mot e-handlarens sätt att genomföra rea- och utförsäljningskampanjer.

Beslutet, som är interimistiskt i väntan på dom, innebär att e-handlaren inte tillåts påstå att rea, outlet och lagerensning pågår om "inte försäljningen sker under begränsad tid och priserna inte är väsentligen lägre".

Nu riskerar Jollyroom vite om tre miljoner kronor om löftet att inte locka med utförsäljningar och reapriser inte hålls.

Upprinnelsen till domen är att Konsumentombudsmannen, KO, stämde Jollyroom i slutet av september då man menar att e-handlaren under fler år haft ständiga rea- och utförsäljningskampanjer trots att priserna varit på ordinarie nivå.

Ett första tillsynsärende mot e-handlaren skedde redan 2016 och det pågående tillsynsärendet inleddes sent i fjol. Konsumentverket menar nu att e-handlaren trots löften inte rättat till sina marknadsföringskampanjer.

Förbuden gäller från och den 21 november 2018.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097