23948sdkhjf

Från K-Rauta till Sveriges Annonsörer

Hon är ny vd för Sveriges Annonsörer och har gedigen kunskap från detaljhandel och telekombranschen.

Hanna Riberdahl är ny vd för Sveriges Annonsörer och tillträder 1 april.

Hon kommer närmast från posten som marknadsdirektör hos K-Rauta och har även ett förflutet från posten som marknadschef på Telenor och har även verkat hos TNS Gallup och Telia Sverige. Hon har lång erfarenhet av marknadsföring, kommunikation, marknadsanalys och varumärkespositionering. på Telenor, TNS Gallup och Telia Sverige.

Sveriges Annonsörer är en intresseorganisation grundad 1924 med cirka 550 medlemmar.

– Det känns roligt och spännande att få ta mig an utmaningen som det innebär att ta Sveriges Annonsörer till nästa nivå. Digitaliseringen och dess påverkan på våra medlemsföretag är den kanske enskilt viktigaste frågan för oss framöver, samt hur vi skapar medlemsnytta och är relevanta så att det är en självklarhet för alla annonserande bolag att vara medlemmar hos oss, säger Hanna Riberdahl, tillträdande vd för Sveriges Annonsörer i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109