23948sdkhjf

Moods centrumchef om Kicks kritik: ”Vi ser fram emot fortsatt dialog”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På måndagsmorgonen gick Kicks vd Freddy Sobin ut i pressmeddelande och kritiserade fastighetsägare för att inte vara tillräckligt lyhörda när det kommer hyressättningar och att lokalhyrorna stiger samtidigt som kundströmmarna minskar; något som kedjan ser som ett utbrett branschproblem.

Som exempel valde kedjan att lyfta fram att man nu väljer att avveckla butiken i Mood i Stockholm när hyreskontraktet löper ut i september. När Dagens Handel ber om ett svar på kritken svarar Mood centrumchef  Annika Ljungberg så här;

Det är förstås tråkigt att Kicks väljer att lämna Mood Stockholm. Vi ser att handeln är under förändring och vi försöker skapa de bästa förutsättningar för våra hyresgäster. Handlare och fastighetsägare behöver dock arbeta ännu närmare varandra i framtiden och vi ser fram emot en fortsatt dialog, säger Annika Ljungberg, centrumchef för Mood hos fastighetsägaren AMF Fastigheter.

När Dagens Handel i vintras intervjuade Freddy Sobin med anledning av öppningen av den nya flaggskeppsbutiken i Gallerian, som också ägs av AMF Fastigheter, så sa han att öppningen inte skulle innebära att någon annan butik i Stockholms city skulle stänga.

- Nej, vi har inga planer på att avveckla några andra butiker i Stockholm City, sa Freddy Sobin till Dagens Handel då.

Mer om: AMF Fastigheter | Kicks | Mood
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Coop och Strongpoint i ny storaffär – hämtskåp till 20 butiker

Klimatsmart presentkort

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Robotlösning och självskanning hos XXL

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Nyhetsbrev

Sex tips för färre returer

Arkiv

Premiär för TS Äventyr i Skärholmen

Fristående leksakshandlare öppnade andra fysiska butiken mitt i julhandeln. ”Näthandeln blev min räddning”.

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Kedjorna som är bäst på mersälj

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Apotea bästa nätbutik – igen

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Så sålde Clas Ohlson

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Kökstillverkare öppnar nytt

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Pris regerar under Black friday

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.177