23948sdkhjf

Parfymutmanare stärker sig

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Den svenska parfymutmanaren Sniph.com tar in nytt kapital och får en ny investerare i Cristina Stenbeck. Det stockholmsbaserade företaget utökar också sin styrelse med Annelie Nässén från SAS koncernledning.

Läs också: Föreslås ånyo ta klubban i Zalando

Bakom konceptet, upptäckartjänst för nya dofter, står entreprenörerna Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan, som under 2017 gick ihop för att utmana traditionella köpbeteendet kring parfym och hjälpa folk att hitta dofter för olika tillfällen i livet.

– Konceptet att ha en signaturdoft är förlegat. Sniph handlar om att ta med våra medlemmar på en doftresa bortom det traditionella parfymanvändandet , säger Tara Derakshan, vd och medgrundare.

Bolaget har mer än fördubblat sin omsättning 2018 jämfört med föregående år och i maj 2019 har antalet betalande prenumeranter växt med över 300 procent jämfört med samma månad föregående år.

Förutom i Sverige och Storbritannien har Sniph i dag prenumeranter i över 30 länder.

Läs också: Apotea över 2 miljarder

–  Som företagsledare har Lisa och jag beundrat Cristina och är stolta över att välkomna henne till Sniph. Cristinas framåtsträvande och modiga personlighet speglar grundvärderingarna i vårt företag. Hennes erfarenhet av att utmana traditionell industridynamik kommer att vara central i att driva vår vision. Tillsammans med nytt kapital och vårt nytillskott i styrelsen med Annelie Nässén får vi ytterligare kraft bakom vår vision att förbättra livet med doft och att fortsätta etablera oss som den ledande upptäckartjänsten för doft, säger Tara Derakshan.

Förutom Cristina Stenbeck har Sniph fått fler nya investerare, bland dessa Apoteagrundaren Pär Svärdson, Philip Abdon samt DIG Investment. Bolaget fördjupar även sin relation med tidiga investerare, däribland Rosello, ägt av Spotifygrundaren Martin Lorentzon, som stärker sin andel i bolaget.

Förutom ytterligare kapital tar Sniph även in en ny, tung styrelseledamot i form av Annelie Nässén, som är executive vice president sales and marketing på SAS och tillför unik kunskap kring kunddriven lojalitet.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

Böter för Bauhaus för skyltar utan bygglov

Årets julklapp om Elon får välja

Hit flyttar Skapa glädje

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Nyhetsbrev

Flygplatsbutik för Newbie

Arkiv

MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Vd:n om Marqet: Vi är medvetna om att vi har en resa att göra

Enligt Ingvar Larsson kommer det att bli en bättre helhetsupplevelse för kunden när MQ blilr Marqet.

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke: ”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Här öppnar ÖoB nytt varuhus

Lågpriskedjans höjer etableringstempot i storstadsregionerna.

Så mycket väntas julhandeln öka – får skjuts av gynnsam kalender

Ökning med 3,0 procent jämfört med 0,1 procent i fjol.

Lyko får arbetsplatsutmärkelse

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Ökning för Synsam:"Stort fokus på ögonhälsa"

Han förenar tre kedjor i en butik

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Nu separeras RNB

Skönhet ökade mest i e-handeln

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Leveranser sänkte Zetadisplays omsättning

På nytt jobb
Ny på Jysk

På nytt jobb
Från Coop till Kronans apotek

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.148