23948sdkhjf

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Aspirerar på titeln största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

I veckan, den 17 oktober, öppnar nya Mall of Tripla i stadsdelen Pasila (Böle) i norra Helsingfors.

Läs också: Halv miljon besökare på Mall of Tripla första veckoslutet

Centrumet rymmer 250 aktörer, bland annat butiker, ett 60-tal restauranger, kaféer samt service. Shopping erbjuds på fem våningar och nya modekoncept för Finland är modekedjorna Cropp, Reserved, Mojito, Sinsay och House.

Svenska koncept i centrumet är bland andra Brothers, Björn Borg, Gina Tricot, H&M, Ur & Penn, Glitter och Clas Ohlson.

En tredjedel av ytan är reserverad för ”upplevelser”vilket bland annat handlar om matupplevelser, men också en inomhussandstrand, biograf, surfingcenter, bowling och Finnish music hall of fame. 

Första våningen i centrumet är dedikerad yta för dagligvaruhandeln med koncept som K-Supermarket, Lidl, Prisma och Alko samt the Market Zoo food market på något som beskrivs som den största samlade ytan i Finland för dagligvaror.

– Vi är övertygade om att folk kommer att älska det här. Vårt mål är att utveckla Mall of Tripla till en ny typ av stadscentrum som verkligen är en del av våra kunders vardag. Detta är den bästa platsen för en ny "stad i en stad", eftersom Mall of Tripla är lätt att nå från var som helst. Det viktigaste för oss är dock att människor kommer och tillbringar tid här, känner sig verkligen hemma och fortsätter att komma tillbaka, säger Kati Kivimäki, centrumchef för Mall of Tripla, i en kommentar.

Centrumet ägs och drivs av YIT, Ilmarinen, Conficap och Fennia.

Mer om: Mall of Tripla
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Lanserar nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Nyhetsbrev

Hon går till RO

Arkiv

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Säljer i MQ

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Rekordlåg framtidstro i handeln

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125