E-handlare nyinviger butik och gör sig redo för ny marknad
Parfym.se har uppdaterat ytan på Frölunda Torg, som initialt öppnade 2019, i Göteborg och nyinviger butiken med ett enligt e-handlaren ”upplevelsebaserat butikskoncept” bland annat i form av en doftbar och med skönhetsbehandlingar i butik men också med digitala inslag.
Butiken har försetts med digitala skärmar för att ge kunderna möjlighet att få hjälp av personal i butik att komplettera inköp också med produkter från nätbutiken.
– Vi ser det som ett självklart steg att låta den digitala och fysiska butiken smälta samman för att svara mot hur konsumenter vill handla idag. Människors behov av att klämma och känna på produkter innan köp, och inte minst personlig rådgivning, kommer alltid finnas kvar. Samtidigt har vi vant oss vid att kunna välja från ett enormt produktutbud när vi handlar, något bara ett webblager kan tillhandahålla. Jag är väldigt glad över att kunna säga att Parfym.se nu erbjuder köpupplevelse i toppklass oavsett om man besöker oss online eller i vår fysiska butik, säger Jonas Häggqvist, vd, i en kommentar.
E-handlaren har också målet att öppna fler butiker och letar butikslokaler, framför allt i Stockholm och Göteborg, för att växla den fysiska närvaron. Därtill ska e-handlaren gå in i Danmark nästa år.