23948sdkhjf

Starkt kvartal för Lindex – fortsatt fokus på femtech och kundklubb

Modekedjan Lindex redovisar en försäljningsökning med 1,1 procent i lokala valutor för årets tredje kvartal.

Ökningen motsvarar 3 procent omräknat i svenska kronor.

Jämfört med motsvarande period 2019, före pandemin, har försäljningen ökat med 13,8 procent i lokala valutor och med 12,9 procent i svenska kronor.

I butik ökade försäljningen med 0,7 procent. Online var tillväxten 0,4 procent vilket motsvarar 17,8 procent av modekedjans totala försäljning.

Rörelseresultatet för tredje kvartalet uppgick till 219 miljoner kronor vilket dock är betydligt lägre än fjolårets 301 miljoner kronor under samma period.

– Vi fortsätter vår fina försäljningstillväxt och når Lindex högsta försäljning för tredje kvartalet. Att vi ökar både i våra fysiska butiker och i våra digitala kanaler är ett fint bevis på vår förmåga att möta våra kunders behov och önskemål samt att vårt erbjudande står sig starkt trots den utmanande omvärldssituationen, säger Lindex vd Susanne Ehnbåge.

En viktig hörnsten i företagsbygget är kundklubben som med 775 000 nya medlemmar nu omfattar 5,4 miljoner registrerade kunder.

I företagets strategi för tillväxt och hållbarhet fortsätter satsningen på femtech genom bland annat det nylanserade varumärket Female Engineering.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Samarbete och pandemi islossning för snabbväxande skokedja
De är finalister i ”Årets Centrumutvecklare 2023”
Debatt: Agera nu för att skydda varumärket i den virtuella världen
Mekonomen stänger i Finspång
Hööks testar breddad pop up i Nordstan
Här öppnar Gina Tricot outletbutik
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078