23948sdkhjf

Clas Ohlson blir sponsor till EuroPride

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Lanserar regnbågskollektion.

Clas Ohlson blir sponsor för EuroPride 2018. Ett partnerskap som innebär ett finansiellt bidrag och försäljning av utvalda produkter i regnbågsfärger, där delar av intäkterna från kollektionen går till organisationerna Stockholm Pride och West Pride, som anordnar festivalen.

Vi är stolta över att kunna bidra till EuroPride och manifestera alla människors lika värde och rättigheter. Det känns extra bra att vi kan göra det med en aktivitet som är direkt kopplad till vårt kunderbjudande, som i det här fallet särskilt framtagna produkter i regnbågsfärgerna. På så sätt engagerar vi hela företaget i sponsorskapet, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Britta Davidsohn, ordförande för Stockholm Pride:
Vi ser mycket positivt på att Clas Ohlson går in som sponsor för EuroPride. Genom att stötta festivalen och även erbjuda sina kunder regnbågsprodukter visar de tydligt att de är ett företag som tar ställning för hbtq-frågor.

Tasso Stafilidis, ordförande West Pride:
Det är glädjande att Clas Ohlson genom sitt stöd till EuroPride engagerar sin personal och sina kunder. För oss är det viktigt att aktörer i näringslivet på ett aktivt sätt bidrar till att förändra attityder i samhället 

Clas Ohlsons regnbågskollektion kommer att finnas i utvalda butiker i Stockholm och Göteborg, samt online.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade köpcentrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Nu släpps Coops nya app

Arkiv

Handeln skuggades under en dag

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Handlarna tror på julen

Packat och klart på 59 sekunder

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Ytterligare en Ica-butik upphör

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174