23948sdkhjf

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

Cecilia Mortimer Meurlin går från posten som Åhléns försäljningschef till en ny roll som marknads- och försäljningschef. 

Anledningen till det utökade ansvarsområdet är att varuhuskedjan ser möjligheter i att utveckla kundmötet genom ett samlat ansvar för marknads- och försäljningsinsatserna när nya digitala försäljnings- och köpmönster förändrar detaljhandelslandskapet.

Marknadschefen Patrik Nygren-Bonnier lämnar tjänsten till följd av organisationsförändringen. Det blev en kort sejour på posten då han tillträdde i slutet av april i fjol och då kom från Ikea.

Sedan 2015 har Cecilia haft ledande befattningar inom försäljning på Åhléns.

– All kommunikation ska utgå från Åhléns varumärke och kunden ska känna igen Åhléns, oavsett om den möter oss i sociala medier, i vår e-handel, i varuhuset, i en utomhuskampanj eller inom ramen för annan kommunikation. Vi har påbörjat arbetet men det finns en rad viktiga beröringspunkter mellan marknad och försäljning som kan förtydligas så att kunden alltid har oss ”top of mind” vid sitt nästa köp, säger Cecilia Mortimer Meurling, ny marknads- och försäljningschef på Åhléns i en kommentar.

Hon tillträder den nya posten i slutet av februari.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Från Nespresso till Björn Borg

Hon blir ny marknadsdirektör för sportmodebolaget.

Ny era för Grand Parfymeri

Så ska skönhetsföretaget komma på rätt köl igen.

Ica-handlarens låt blir nytt album

Itab rekryterar ny vd från Ikea

Fler mindre butiker för Elgiganten

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Nyhetsbrev

Jula in i finansbranschen

Arkiv

God start för Bygghemma

Påsken sänkte marsförsäljningen

Lyko växer på nätet – tar marknadsandelar inom hud- och hårvård

& Other Stories öppnar Varuhuset

På nytt jobb
Hon är ny ordförande för Apoteket

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

På nytt jobb
Ska utveckla projekt hos RSD

Blir senior konsult och ska arbeta med strategisk rådgivning och utveckling av handelsplatser.

På nytt jobb
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Fairtrade ökar kraftigt

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Convenience fortsätter växa

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Lokalbyte för Esprit

Så mycket ska Sportamore växa

Jula i god form

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.121